THE DESIRE TO CREATE IS ONE OF THE MOST
DEEPEST YEARNINGS OF THE HUMAN SOUL”

Dieter F. Uchtdorf

 

Binnenvorm is in 2007 opgericht door Véronique Slooff. Door haar ervaringen is zij een veelzijdig ontwerpster: “Mijn gevoel voor esthetiek en coherente concepten heb ik goed kunnen ontwikkelen in de mode. Daar heb ik geleerd alle stappen van complexe producties te overzien en een team aan te sturen.” Dit alles komt nog steeds goed van pas; mode- en interieurontwerp hebben veel overeenkomsten. Een commerciële ruimte hoort naadloos aan te sluiten bij hetgeen een bedrijf wil uitstralen – net als een modecollectie. Allebei maken onderdeel uit van van de branding van een merk of onderneming.


HET DENKEN OP CONCEPTNIVEAU IS LEUK EN UITDAGEND

 

Ontwerpen betekent voor Binnenvorm het vertalen van de wensen van de klant naar vorm, verhoudingen, kleur en materialen. En ook in die zin is een interieurontwerp te vergelijken met een modeontwerp: “Het moet mooi gevonden worden door de gebruiker, het moet goed passen en het moet fuctioneel zijn. Het brengt de persoonlijkheid van de gebruiker tot uiting.”


VOLLEDIGE SAMENHANG CREËREN TUSSEN DE RUIMTE EN HAAR FUNCTIONELE INVULLING

 

 

Maar in tegenstelling tot een modecollectie heeft interieur een veel lange levensduur. Bij het ontwerpen moet er rekening gehouden worden met meerdere mensen en net zoveel wensen – die ook nog eens moeten kunnen veranderen door de tijd. Véronique: “De hele tot standkoming van het eindprodukt is complexer en minder vluchtig. Dat spreekt mij aan. ”